Macrolibrarsi.it
800 089 433 / 0547 346 317
Assistenza Clienti — Lun/ven 9:00-18:00

Blue Ocean Strategy - Expanded Edition - Libro

How to create uncontested market space and make the competition irrelevant

W. Chan Kim, Renée Mauborgne



Prezzo: € 16,00


Aggiungi ai preferiti
  • Quantità disponibile

    Alta disponibilità
  • Disponibilità: Immediata

    Ordina entro 42 ore 20 minuti.
    Consegna stimata: Martedì 6 Dicembre
  • Guadagna punti +32

    Accumula credito per i prossimi acquisti. Leggi di più

Aggiornato in data 19 Novembre 2016 - Questo libro, dal titolo Blue Ocean Strategy - Expanded Edition - Libro, dell'autore W. Chan Kim, Renée Mauborgne, fa parte della categoria Libri in lingua Inglese e si trova nella sottocategoria Personal Growth. Pubblicato dalla casa editrice Harvard Business Press e venduto dal Maggio 2015 , è in stato di "Disponibilità: Immediata". Il valore del libro è pari a € 16,00.

Possiamo aiutarti?

I nostri operatori sono a tua disposizione per assisterti.

Contattaci
assistenza clienti

SPEDIZIONE GRATUITA

per ordini superiori ai 29 € in tutta l'Italia

CONTRASSEGNO GRATUITO

Puoi pagare comodamente in contanti

RESO GRATUITO

Hai 15 giorni di tempo per rendere l'articolo

The international bestseller from W. Chan Kim and Renée Mauborgne now in a new version with updated informations and new contents.

This book, embraced by organizations and industries worldwide, challenges everything you thought you knew about the requirements for strategic success.

Now updated with fresh content from the authors, "Blue Ocean Strategy" argues that cutthroat competition results in nothing but a bloody red ocean of rivals fighting over a shrinking profit pool. Based on a study of 150 strategic moves (spanning more than 100 years across 30 industries), the authors argue that lasting success comes not from battling competitors but from creating "blue oceans" untapped new market spaces ripe for growth.

"Blue Ocean Strategy" presents a systematic approach to making the competition irrelevant and outlines principles and tools any organization can use to create and capture their own blue oceans.

This expanded edition includes:

  • a new preface by the authors: Help! My Ocean Is Turning Red;
  • updates on all cases and examples in the book, bringing their stories up to the present time;
  • two new chapters and an expanded third one (Alignment, Renewal, and Red Ocean Traps) that address the most pressing questions readers have asked over the past 10 years.

A landmark work that upends traditional thinking about strategy, this bestselling book charts a bold new path to winning the future. Consider this your guide to creating uncontested market space--and making the competition irrelevant. To learn more about the power of blue ocean strategy, visit blueoceanstrategy.com.

There you'll find all the resources you need from ideas in practice and cases from government and private industry, to teaching materials, mobile apps, real-time updates, and tips and tools to help you make your blue ocean journey a success.

EditoreHarvard Business Press
Data pubblicazioneMaggio 2015
FormatoLibro - Pag 287 - 16.5 x 24 cm - cartonato
Notecon sovracoperta
Lo trovi in#Personal Growth
W. Chan Kim

W. Chan Kim è professore di Strategia e International Management e co-direttore del Blue Ocean Strategy Institute presso INSEAD, una delle business school più prestigiose al mondo. Autorità... Leggi di più...

Renée Mauborgne

Renée Mauborgne è professoressa di Strategia presso INSEAD e co-direttore del Blue Ocean Strategy Institute. Leggi di più...

Dello stesso autore


Vedi tutte le pubblicazioni

Golden Books S.r.l.
Via Emilia Ponente 1705
47522 Cesena (FC)
P.iva e C.F. e C.C.I.A.A. 03271030409
Reg. Impr. di Forlì – Cesena n.293305
Capitale Sociale € 12.000 I.V.
Licenza SIAE 4207/I/3993
Macrolibrarsi è un marchio registrato
di Golden Books S.r.l. - Nimaia e Tecnichemiste